Problem z hamulcami bębnowymi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tk.2
    Classic
    • 2012
    • 3

    Problem z hamulcami bębnowymi

    spj, Na bank widzieli, ale ani słowa o tym nie było. Bo czemu by miało byc? Jak by sie czepiali, rachunek z tamtej wymiany oleju + rachunek za olej mam, wiec niech miedzy soba sie bija czy tamci zalali cos niezgodnego ze specyfikacja, jak mi nie beda wierzyc..
  • djtomi2
    Rider
    • 2010
    • 252
    • Octavia II (1Z3)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #2
    Problem z hamulcami bębnowymi

    Witam wszystkich i proszę o sugestie.
    Mam problem z hamulcem z tyłu a mianowicie lewa strona jest zdecydowanie słabsza od prawej. Dotyczy to zarówno hamulca zasadniczego (nożnego) jak i awaryjnego (ręcznego).
    Róznica w sile hamowania to 45%.
    Problem zaczął się w momencie jak posypał mi się cylinderek. A, że byłem w drodze do pracy w środku nocy, to postanowiłem jednak dojechać i zająć się problemem po robocie.
    W efekcie wszystkie elementy hamulca zostały dokładnie zalane płynem hamulcowym no i oczywiście hamulec zapowietrzony.
    Wymieniłem cylinderek , odpowietrzyłem hamulec. Efekt różnica w hamowaniu spora. Samoregulacja działa - sprawdziłem.

    Pytanie:
    1. Czy rozlany płyn hamulcowy może robić aż taką różnicę w sile hamowania? Już nie raz wymieniałem cylinderki i nie raz miałem wycieki płynu, ale nigdy takie jaja się nie działy.
    2. Czy taki rozlany płyn nie powinien kiedyś wyparować ? Jeżdżę już tak od tygodnia. Koło co prawda słabo , ale hamuje. Bęben się nagrzewa, ale poprawy nie widać.
    3. Czy powinienem odpowietrzyć jeszcze pompę ABS ? Pozostałe koła hamują idealnie. Czyżby się zapowietrzyła częściowo ? Tylko dla jednego koła ? Jest to w ogóle możliwe ?

    No i oczywiście jak macie jakieś inne sugestie, to z góry dziękuję.

    Skłaniam się w kierunku tego rozlanego płynu. Mam zamiar wymienić bębny i okładziny na nowe. Ale jak się okaże, że nie ma poprawy to się zdenerwuję.

    Bardzo proszę o szybką pomoc, bo we wtorek mam zarezerwowany przegląd, a z takimi hamulcami, to nie mam nawet po co jechać.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      wymien szczeki bo te zalene płynem nasiakneły i dlatego hamulec jest słabszy .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • BASTIAN001
        L&K
        • 2013
        • 1177
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Zdecydowanie musisz wymienić szczęki.
        Płyn hamulcowy nie wyparuje z okładzin. Bębnów raczej nie ma co wymieniać chyba że są w tragicznym stanie i nie nadają się do dalszej eksploatacji.

        Różnica w sile hamowania jest dość spora.
        Warto również sprawdzić również drugie (sprawne koło) czy tam wszystko pracuje jak należy aby nie okazało się że się blokuje i ztąd tak duża różnica w sile hamowania.

        Komentarz

        • tryton
          Elegance
          • 2008
          • 935

          #5
          Jeżeli masz stare szczęki to wymień na nowe . Jak szczeki są w dobrym stanie a tylko zalane płynem to kup środek do czyszczenia hamulców .Przemyj wszystko dokładnie . Jeżeli Będziesz zakładał nowe szczęki to i tak musisz przemyć dokładnie bęben .
          Ja stosuje taki preparat

          Komentarz

          • fazy2
            Ambiente
            • 2013
            • 168
            • Octavia I combi (1U5)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Przy zakładaniu bębna istotne jest ustawienie szczęk na klinie. Odległość bębna do szczęk musi być jak najmniejsza. Często uniemożliwia to próg tworzący się na wskutek zużycia bębna. Ja go likwiduje szlifierką kontową.
            Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

            Komentarz

            • aniol
              RS
              • 2012
              • 5228
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              fazy2, Przy zakładaniu bębna dajesz klin samoregulatora do góry,szczęki wtedy ściągają sie do środka i z łatwością wkładasz bęben.Jak już będziesz miał zakręconą nakrętke na piaście to naciskasz kilka krotnie pedał hamulca i wtedy klin opada na swoje miejsce ustawiając odpowiednią odległość między bębnem a szczękami.Dlatego nazywa się klin samoregulujący.Jaką on tam odgrywa role chyba nie musze opisywać.
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              Pozdrawiam ANIOL

              Komentarz

              • djtomi2
                Rider
                • 2010
                • 252
                • Octavia II (1Z3)
                • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Dzięki wielkie chłopaki.
                Wygląda na to, że wymiana szczęk pomogła. Bęben przetarłem tylko rozuszczalnikiem i jest ok.
                Na pierwszy rzut oka koła hamują równo, a nawet jak jest jakaś różnica to na pewno w granicach błędu.
                Jutro jescze 100 km do roboty. Niech się wszystko poustawia i dotrze, a we wtorek na przegląd.
                Pozdrawiam wszystkich.

                Komentarz

                Pracuję...